ریاست محترم هیأت شطرنج استان همدان ، شما هم یک رای دارید

پایگاه همدان شطرنج


( ای کاش راه تعامل دیگری جزء بیان این مطالب در یک رسانه ی جمعی وجود داشت )

خاطره ای شیرین ( سال 1382 )

هیأت شطرنج استان همدان با مدیریت مرحوم حاج محمدعلی هاشمی فرا

با داشتن زیرمجموعه ای مستقل با نام کمیته ی آموزش و مربیان به مسئولیت استاد پیشکسوت حسن فرخ سرشت و اعضای تشکیل دهنده ی آن { ( اعضای اصلی : مهرداد جمالی - ایرج صبا - صادق اسدی - وحید و حامد منوچهری - مهدی سلیم )   و   ( اعضای عادی : همه ی مربیان شطرنج استان همدان و همچنین همه ی علاقمندانی که تمایل به همکاری با هیأت شطرنج را در بخش آموزش داشتند ) یکی از هیأت های پیشگام در مقوله ی فوق العاده مهم آموزش علمی و عملی ! شطرنج در کشور بود که نتیجه ی آن نیز فعال بودن تقریباً دائمی کلاس های آموزشی شطرنج در استان همدان و شطرنجبازان نونهال و نوجوانی بود که همواره در مسابقات قهرمانی رده های سنی شطرنج کشور ، با کسب عناوین مختلف و رقابت تنگاتنگ با شطرنج بازان طراز اول کشور ، حرف های بسیاری برای گفتن داشتند .

 

و اما ده سال بعد ...

 

حقیقتی تلخ ( سال 1392 )

هیأت شطرنج استان همدان با ریاست سرکارخانم شکری

با داشتن زیرمجموعه ای وابسته با نام کمیته ی آموزش و مربیان به مسئولیت "هر روز یک نفر !" و اعضای تشکیل دهنده ی آن { ( اعضای اصلی : هر فردی که به رئیس هیأت محترم شطرنج استان همدان بیشتر بله قربان بگوید!! ) و ( اعضای عادی : تقریباً هیچکدام از مربیان شطرنج استان همدان به علت برخوردهای غیرمنصفانه و توهین آمیز ، از جمله : عدم پرداخت به موقع و متناسب حق الزحمه ی تدریس آنان از سوی هیأت شطرنج و یا گرفتن کلاس در وسط ترم آموزشی ، آنهم به علت سلام ندادن و یا نــه گفتن به خواسته های رئیس هیأت شطرنج !!! تمایل چندانی به همکاری با هیأت شطرنج را در بخش آموزش ندارند ) یکی از هیأت های جامانده در مقوله ی فوق العاده مهم آموزش شطرنج در کشور است که نتیجه آن نیز غیرفعال بودن کم سابقه ی کلاس های آموزشی شطرنج در استان همدان و نسل با استعدادی است که در آتش ندانم کاری مسئولین غیرشطرنجی هیأت محترم شطرنج استان همدان می سوزند و حرفی هم برای گفتن در مسابقات قهرمانی رده های سنی در سالهای اخیر ، بالخص در دو سال گذشته نیز نداشته اند و اگر همین روال ضدشطرنجی ادامه یابد ، همچنان نیز نخواهند داشت .

تذکری قابل تأمل

این در حالی است که طی ده سال گذشته تعداد مربیان ورزش شطرنج استان همدان دهها برابر شده است و شطرنج بازان نام آشنایی همچون محمدرضا ولدی ، حمیدرضا صداقت خواه ، کوشان نامه ای ، میلاد شهابی ، علی زارعی ، امیر خوشبین ، جلال جوادی ، خشایار پورمسلمی ، نیما سوداگر ، مهرداد شربتی و بسیاری دیگر از شطرنجبازان عزیزی که فرصت نام بردن یکایک آنان مقدور نمی باشد ؛ نیز به جمع مربیان رسمی فدراسیون شطرنج کشور در استان همدان پیوسته اند .

باور کنید اگر ما سکوت کنیم به خودمان ، شما و شطرنج ، خیانت کرده ایم

دوستان ارجمند در هیأت محترم شطرنج استان همدان ، بهتر از هر شخص دیگری می دانید که آنچه که بیان شد ؛ علاوه بر آنکه عین حقیقت است ، فقط بخش کوچک و البته قابل بیان واقعیتی است که در ورزش شطرنج استان همدان در دوران مسئولیت شما عزیزان می گذرد

و اماشرح ماجرای تکرار مکرر یک فاجعه ضدشطرنجی در هیأت شطرنج استان همدان

هنوز داغ استعفای استاد پیشکسوت ایرج گلپایگانی از مسئولیت کمیته ی آموزش و مربیان هیأت شطرنج استان همدان که به نشانه ی اعتراض به مافوق مصوبات شمردن رئیس هیأت شطرنج اتفاق افتاده بود ؛ از ذهن شطرنج بازان ، بالخص مربیان و شطرنج آموزان و خانواده های ارجمند این عزیزان پاک نشده بود که شاهد تکرار دوباره ی این فاجعه ی ضدشطرنجی روزانه در هیأت شطرنج استان همدان بودیم ! که رئیس محترم هیأت شطرنج استان همدان با مافوق مصوبات دانستن خود !! بدون هیچگونه توزیع قابل قبولی اقدام به لغو و تغییر مصوبات اخذ شده در جلسه ی مشترک هیأت رئیسه هیأت شطرنج استان همدان و کمیته ی آموزش و مربیان هیأت شطرنج استان همدان نمودند !!! و با توجه به اینکه از قبل در این رابطه تذکرات بسیاری از سوی اعضای شطرنجی حاضر در این جلسه ( مربیان ) به اعضای غیرشطرنجی حاضر در این جلسه ( هیأت رئیسه ) داده شده بود ؛ لذا اساتید درجه یک فدراسیون شطرنج حاضر در این جلسه ( جناب آقایان : ایرج صبا و صادق اسدی ) نیز در دفاع از حقوق مابقی مربیان ورزش شطرنج استان همدان به شدت با تکروی رئیس محترم هیأت شطرنج مخالفت نمودند ؛ تا حدی که جناب آقای صادق اسدی جلسه را قبل از پایان آن ترک نمودند !!! و جناب آقای ایرج صبا نیز امضای خود را در صورتجلسه ی مذکور با نوشتن توضیحاتی رسماً پس گرفتند !!! و اکثر قریب به اتفاق مربیان ورزش شطرنج استان همدان نیز که از ابتدا با پیش بینی درست این موضوع ( لگد مال شدن ! هر چه که مربیان مستقل حاضر در این جلسه و امثالهم بکارند ! توسط رئیس محترم هیأت شطرنج و مشاوران ضدشطرنجی اش ! ) اصلاً در این جلسه شرکت نکردند !!!!!

تذکر مهم : این لغو و تغییر مصوبات جلسه ی مشترک هیأت رئیسه و کمیته ی آموزش و مربیان ، توسط شخص رئیس محترم هیأت شطرنج استان همدان ( سرکارخانم شکری ) در حالی صورت گرفت که همه ی اعضای هیأت رئیسه ( نایب رئیس ، دبیر هیأت ، مسئول کمیته مالی ) و همچنین مسئول کمیته ی آموزش و مربیان و حتی برخی از مربیانی که به این جلسه ، آنهم بصورت خصوصی دعوت شده بودند مستقیم و غیر مستقیم انتصابی شخص خودشان ( رئیس مافوق مصوبات هیأت محترم شطرنج استان همدان ) بودند !!!!!

یادآوری : استاد ایرج گلپایگانی ( مسئول مستعفی کمیته ی آموزش و مربیان هیأت شطرنج استان همدان ) با تشکیل زیر مجموعه ای مستقل بر اساس اساسنامه ای که به تایید شخص رئیس و اعضای هیأت رئیسه هیأت شطرنج استان همدان نیز رسیده بود ؛ موفق شده بودند همچون استاد گرانقدر حسن فرخ سرشت با ترمیم رابطه های گسسته شده مربیان ، شطرنج آموزان و خانواده های این عزیزان با هیأت شطرنج ، جان دوباره ای به مقوله فوق العاده مهم آموزش شطرنج در سطح استان همدان ببخشد که نتیجه آن نیز کسب رکورد بالاترین تعداد جذب شطرنج آموز در همه ی ادوار هیأت شطرنج استان همدان بود .

اما متاسفانه با دخالت های فردی ، غیرشطرنجی و پی در پی رئیس محترم هیأت شطرنج استان همدان در لغو یا تغییر تصمیماتی که توسط این مجموعه و طی جلسات تخصصی با حضور همه ی اعضای کمیته ی آموزش و مربیان و دیگر مسئولین هیأت شطرنج استان همدان گرفته می شد ؛ نهایتاً ایشان ( جناب آقای ایرج گلپایگانی ) مجبور به استعفا شدند .

نکته ی جالب توجه آنکه چهارچوب اصلی اکثر این مصوبات در جلساتی اخذ شده بود که شخص رئیس محترم هیأت شطرنج و دیگر اعضای ارجمند هیأت شطرنج استان همدان ، نه تنها حضور داشتند ؛ بلکه اکثراً با همه ی آنها نیز موافقت کرده بودند ؛ اما در لحظه ی اجرا به یکباره رئیس محترم هیأت شطرنج با از یاد بردن موافقت های قبلی خود ، با آن تصمیمات مخالفت و حتی مقابله می کردند !!!!!

 

پایگاه  همدان شطرنج

- ریاست محترم و اعضای ارجمند هیأت شطرنج استان همدان ، قطعاً فرصت پاسخگویی برای شما عزیزان در نزد پایگاه خبری تخصصی ورزش شطرنج پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین " همدان شطرنج " همواره محفوظ است .

- دوستان ارجمند در هیأت محترم شطرنج استان همدان ، بهتر از هر شخص دیگری می دانید که آنچه که بیان شد ؛ علاوه بر آنکه عین حقیقت است ، فقط بخش کوچک و البته قابل بیان واقعیتی است که در ورزش شطرنج استان همدان در دوران مسئولیت شما عزیزان می گذرد

- دلیل آنکه در این مقاله خبری به دفعات مکرر از واژه ی "هیأت شطرنج استان همدان" استفاده نموده ایم ؛ بدان علت است که به یکایک اعضای جامعه ی بزرگ ورزش شطرنج استان همدان یادآوری کنیم که در یک اجتماع انسانی ، همچون هیأت شطرنج استان همدان خرد جمعی بر خرد فردی ارجح بوده و هیچ احدی با هر سطح و سابقه ی شطرنجی و یا هر مسئولیت شطرنجی ، طبق رسالت مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حق ندارد ؛ دیکتاتور مآبانه عمل نماید .

به امید شکوفایی هر چه بیشتر ورزش شطرنج استان همدان

در سایه همدلی ، همکاری و هم اندیشی همه ی شطرنج بازان

 

خبرهای مرتبط

( پیشنهاد می کنیم که حتماً یکایک مطالب زیر را به ترتیب ، ملاحظه فرمائید )

گاهی سکوت ، همان دروغ است ! البته با مسئولیت کمتر ...

 لطفاً همه با هم این مطلب را بخوانیم و بدان نیز عمل کنیم !

پیگیری تحسین برانگیز مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان

گزارش انجام وظیفه ای که به آن نیز افتخار می کنیم !

هم اندیشی ، بی هم اندیشی ، هر چی من بگم !!!

هم اندیشی ، تنها راه برون رفت از وضعیت بحرانی فعلی است !

مسئول محترم گزینش ! ملاک انتخاب اعضای هیأت شطرنج چیست ؟

حداقل ما خودمان را در برابر چنین وضعیتی ، مسئول می دانیم !؟

حدیث : پیش از این که عرق کارگر خشک شود ، حق او را بپردازید .

نتایج مسابقات شطرنج قهرمانی رده های سنی استان همدان

چه کسانی باید پاسخگوی این وضعیت هولناکِ تاسف برانگیز باشند ؟

بیائیم همه باهم، حداقل به حرف خودمان و نه وظایف مان عمل کنیم!

آغاز مسابقات شطرنج قهرمانی رده های سنی 8 تا 18 سال ایران

پایان مسابقات شطرنج قهرمانی رده های سنی 8 تا 20 سال ایران

رده بندی کلی مدال های مسابقات شطرنج رده های سنی کشور


{ استثنائاً استفاده از مطالب فوق با ذکر یا بی ذکر منبع ، مطلقاً ممنوع است }

پایگاه خبری تخصصی ورزش شطرنج پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین

" همدان شطرنج "

www.hamadanchess.lxb.ir

www.hamadanchess.loxblog.com




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر